Dark Souls’u Leblebi, Darkest Dungeon’ı Çerez Niyetine mi Yiyorsunuz? Sizi Şöyle Alalım. X-Morph : Defense İncelemesi

Size nispeten eski bir oyunu tanıtacağım. Geçen sene ağustos ayında çıkışını gerçekleştirmiş olan X-Morph’u aslına bakarsanız steam arkadaşlarımın istek listesini didik ettiğimden dolayı biliyor ve merak ediyordum. Gel zaman git zaman oyunu tamamen unutmuşken steam’in yaz indirimlerinde tekrar karşıma çıktı ve şansımı deneyeyim dedim. Sonucunda ise NWN: EE incelemesi 2 gün sarktı :v

Uzaylılar ve insanoğlunun ezeli çarpışmasında bu sefer taraf değişikliği yapıp Dünya’nın kaynaklarını ele geçirmeye gelen uzaylıları canlandırıyoruz. Neden mi Dünya? Yaşanabilir gezegen taraması Güneş sistemimize girdiği anda başlıyor ve Mars ufak bir farkla işgal edilme “onurunu” kaçırıyor. Oyuna başlar başlamaz “Bu şu ana kadar ki insanoğlunun yabancı bir yaşam formuyla olan ilk teması olacak” diye gayet dostane bir şekilde karşılanırken (evet ilk müdahaleyi ordu yapmıyordu bu sefer hayret!) silahları ilk çeken biz oluyoruz . Böylece ortaya shumps ve tower defence’ın aşk çocuğu ortaya çıkıyor.

Muhtemel siz yazıyı okurken ben, bununla saçlarımın %50’sini kaybedeceğim

Dünyanın stratejik noktalarına iniş gerçekleştiren harvester’ları, Dünya yüzeyini kendine göre yaşanabilir hale getirir ve gezegenin kaynaklarını toplarken uzaylılara karşı birleşen uluslararası  bir saldırı gücüne karşı savunuyoruz. Bu iki aşamalı olarak gerçekleştiriliyor. Düşman dalgasından önce savunma kulelerini yerleştirdiğimiz hazırlık fazı ile açılışı yapıyoruz. Sonrasında ise sadece shumps kurallarına uygun bir şekilde tek bir gemiyi yönettiğinizi düşünmeyin. Durmadan inşaat ve aksiyon arasında geçiş yapmanız gerekiyor. Kulelerinizin yok ettiği birim başına belirli bir gelir almıyorsunuz ve işin içine böylece 3. faz girmiş oluyor. Kaynak toplama 

Yok ettiğiniz birimlerden düşen kaynakları topladığınız ve kule yaptığınız ghost modunu da aksiyona başarılı bir şekilde katmayı başarmışlar. Üzerinize gelen onlarca güdümlü füzeden ghost moduna girdiğinizde kurtulmanızın verdiği his bambaşka . Haritanın başka bir ucundan gelen, tamamen hazırlıksız yakalandığınız bir saldıraya yetişebilmek için de ghost moduna girdiğiniz de tamamen saydamlaşıyor ve binaların içinden geçebiliyorsunuz. Hız artışı da cabası…

Kaotik görünmesine aldanmayın

Tower defence’ın kadim kuralları arasında yer alan “düşmanlar belirli noktalardan, dümdüz bir hat boyunca gelir ve onları labirentimsi şekilde düzenlediğiniz kuleleriniz de dolandırırken eritirsiniz” mantığı burada yok. Haritanın dışındaki belirli noktalardan geliyorlar kabul ama şehrin sokaklarındaki rotalarını siz belirleyebiliyorsunuz.

Kurduğunuz kuleler arasına çektiğiniz lazerle istediğiniz sokakları tıkayabiliyorsunuz. Sadece bununla da kalmıyor etraftaki binaları, petrol tanklarını vb… yolların üzerine devirip başka rotaları kullanmaya zorlayabiliyorsunuz. Bahsetmeyi unuttum; oyunun Red Faction ile aşık atabilecek yıkılabilir çevre konsepti stratejinizi şekillendirmenizde çok yardımcı oluyor.

Oyundaki silah ve kule çeşitliliğinin az olması- inanın bana- bir eksi değil. Her şey çok hızlı bir şekilde olup bittiğinden herhangi bir çeşitlilik hareketlerinizi sekteye uğratmaktan başka bir şeye yaramazdı (bknz magicka) Bölümün başında gidecekleri istikametler simule edilerek size gösteriliyor olmasına karşın bir anda tepenizde bir uçak filosu bulduğunuzda envanterinizde doğru silahı aramak can sıkıcı olurdu değil mi? Sadece 4 çeşit silahınız arasından uçaksavar füzelerinizi seçmeniz saniyelik bir karar vermenizi gerektiriyor bu tip durumlarda.

Şimdiyse neden böyle bir başlık attığıma gelelim. Oyun ZOR. Toplamda 11 saat oynamama rağmen sadece 3-4 bölüm geçebildim. Stratejinizi sağlam kurmazsanız ( benim gibi ) aynı bölümü tekrar tekrar oynamak zorunda kalıyorsunuz. Oynadığım Avustralya bölümünde inatla topçu kulelerini seçmemle 2. dalgayı geçemedim mesela. Aklıma gelmişken oyun merhametli bir save sistemine sahip her dalga sonrası otomatik olarak kaydediyor. Böylece bölüme baştan başlama eziyetinden kurtuluyorsunuz. Şöyle bir yanı da var rage quit’i nadiren atıyorsunuz. Hırsınızı körüklemeyi iyi beceriyor X-Morph. Ayrıca co-op seçeneği de var ( kardeşimi almaya ikna edebilirsem bu özelliğini de denemeyi düşünüyorum )

Bu arada efsanevi açılış sekansları ya da görev öncesi brifingler ( tiberian sun ya da x-com 2 gibi ) arasına girebilecek başarılı bir seslendirmeye sahip.

Shumps ve bullet hell sevmeseniz bile bir şans vermenizi öneririm ( detaylı bir strateji beklememeniz şartıyla )

Puan : 8,4/10

steam mağazası linki

 

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *