VR Alacak Paranız Yok Mu? Üzülmeyin! İşte Karşınızda Spartan Fist!



Piyasadaki her rogue-lite\like’ı oynamaya ant içmiş (ki türün asıl temsilcileri olan ADOM, Nethack ve benzerlerinden kaçınarak) şahsımla, yine bu tür bir yapımla karşınızdayım efem. Öncelikli olarak başlığın sebebini size göstermeliyim:


Görsel tarzı ve oynanış mekanikleri herhangi bir VR oyunundan fırlamış gibi değil mi? SF piyasaya çıkmadan önce, takibe alma sebeplerimden biri de buydu. Diğeri ise rogue-like olmasıydı (bu türe karşı fetiş geliştirmemin sorumlusu tamamıyla The Binding Of Isaac ve Rebirth‘e aittir). Neyse, oyuna giriş yapmadan önce andığım isimlerin sayısını daha fazla abartmadan elimizdekini incelemeliyim.

SF den kısaca bahsetmek gerekirse küçük alanlara bölünmüş ve oda mantığında birbirine bağlı arenalarda önünüze çıkanı yumruk manyağı yaparken seyircilerin gözdesi olmaya çalışıyoruz. Bu sırada “arenalar” arasındaki koridorlar da farklı boks eldivenleri ya da eldiveninize ekleyebileceğiniz özellikler bulurken, boss’u yendikten sonra farklı bir temaya sahip diğer arenaya geçiş yapıyoruz. Perma-death geçerli fakat farklı komboları birbirine bağladıkça, performansınıza bağlı olarak para kazanıyor ve sonraki oynayışınızdan itibaren geçerli olacak kalıcı yeteneklere (sadece can ve stamina artışı) ve eldivenlerin güçlerini arttırmak için para harcıyorsunuz (ve içerik azlığının yarattığı boğucu hava yavaş yavaş yazıya hakim olmaya başlar).


Her şey son derece eğlenceli gözüküyor öyle değil mi? İşin aslı (Talay abi, attığım disi görücek mi acaba? bknz. İşin Aslı) öyle değil ne yazık ki. Temel sorun ise içeriğinin çok kısıtlı olmasından kaynaklanıyor. Sadece 3 farklı dövüş stili, stillerin içerdiği kombo miktarının sayısı, karşınıza çıkan boks eldiveni miktarı ya da eşya çeşitliliği, oyunun tekrar oynanabilirliğini baltalıyor. Düşman çeşitliliğinin az olması da üstüne tuz biber ekiyor. Her boks eldiveninin kendine has bir dövüş tarzının olması bile oyunu kurtarmaya yetmiyor . Ayrıca 2 elinize 2 farklı eldiven geçirebiliyorsunuz. Bununla kombinasyon sayısını arttırmayı hedeflemişler ama sadece bir yanılsama yaratmışlar. Uygulamanın başarısızlığı saklandığı yerden ortaya çıkıp yine karşınıza dikiliyor.

İlk izlenimin etkleyici olduğunu ben de kabul ediyorum. Ancak oyunda vakit geçirdikçe kendini durmadan tekrar ettiğinin farkına varıyorsunuz. Kombolar sanki birbirinin aynısıymış gibi gelmeye başlıyor. Tekrar hissi o kadar baskın çıkıyor ki eldivenlerin sunduğu kombo çeşitliliğini bile görmezden gelmeye başlayıp sadece rastgele tuşlara basmaya başlıyorsunuz. Arenayı son yamalardan sonra büyütmeleri ise sanki oyundan sıkılmaya hemen başlamanız için yapılan bir değişiklik gibi.


Peki ya oyunun hiç mi iyi bir yanı yok? Grafik tarzına ve darbe sırasında yumruğunuzun etrafında beliren efektlere bayıldım. Aslına bakarsanız oyun oynamak istediğinizde ama bunun için yorgun, ya da gerekli dikkati toplayamadığınız anlarda kaçamak yapmak için biçilmiş kaftan SP. Kendisi şu an ki haliyle “birkaç el atayım sonra uyurum” kategorisini giriyor. Eksiklerini çıkaracakları sonraki yamalarda giderebilirlerse daha iyi bir oyun olacağına inanıyorum.

Puan : 6/10

Steam mağazası linki

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *