Robothorium İncelemesi



Darkest Dungeon‘ı erken erişimde olduğu zamanlarda ve tam sürüm olarak piyasaya çıktığında hiç de azımsanmayacak bir süre boyunca oynadım. DD sıra tabanlı dungeon crawler’lara olan açlığımı dindiremediği noktaya gelince onun klonlarına yönelik bir arayış içerisine girdim. Fakat işin komik yanı DD ortalığı kasıp kavurduğu zamanları geçtim onun ertesinde dahi ona özenen oyunların sayısı bir elin parmaklarını geçmedi. Yazı, bu arayışım sırasında karşılaştığım hayal kırıklıklarından sadece bir tanesinin hikayesidir.

XCOMvari bir dünya haritası ve dünyanın çeşitli bölgelerindeki operasyonlara katılabilmemiz biraz çeşni vazifesinin ötesine geçememiş

Robot zekası ve bilincinin artık herhangi bir insandan ayırt edilemeyecek bir noktaya geldiği sırada , robotlara yönelik tutumun ve uygulamaların gittikçe ağırlaştırılması ve onların haklarının hiçe sayılması sonucu patlak veren bir isyan dalgasının içinde buluyoruz kendimizi. Hikaye bol bol 2. sınıf entrika ve çeşitli odaklar (robotları temsil eden yeraltı örgütleri ) arasındaki güç çekişmeleri ve herşeyin arkasında daha büyük bir komplonun yatması ( tabi ki arkasında global bir şirketin olduğu ) gibi bilindik bilimkurgu klişelerini barındırıyor. Bütün bu ayaklanma dalgasınını durdurabilecek tek kişinin canlandırdığımız karakter olması ve bunun sebebinin ise suikaste maruz kalan babamızın şirketten korumayı başarabildiği bir yapay zeka prototipi olması ise klişe deryasında nefessiz kalmamıza yol açıyor.

Burada oldukça hoş gözüküyor ama savaş ekranlarında ve sinematiklerde çizimlerin özentisizliği/amatörlüğü gözlerinizi kanatabilir

Savaş ekranına gelelim. Gerçekten kalkan ve can yenilenmesinin bu kadar abartıldığı başka bir oyun görmemiştim. Savaşları en hızlı modda oynasanız bile can sıkacak ölçüde uzun geçmesinin arkasındaki mantığı anlayabilmiş değilim. Debuff/buff yağmurunun çok kolay kontrolden çıkması ise ayrı bir mesele. Ayrıca yapay zekanın sizi zorlayacak ölçüye asla erişmemesi savaşların oldukça yavan geçmesine neden olmuş.

Buff ya da debuff eklenmeyen neredeyse hiçbir yetenek ya da temel saldırı yok gibi

Düşmanlar kendilerinin aşırı yüklenmesine sebep olan yetenekleri art arda kullanıyor ve kendilerinin yüklenme derecelerini aşağıya çekmeye zahmet etmiyorlar bile. Yetenekleriniz, sisteminize yük bindirmenize ve aşırı yüklendiğinizde stun yemenize neden oluyor diyerek açıklamamı geçeyim. Farklı rollerdeki çeşitli sınıfların olması , herbirinin sahip olduğu yeteneklerin miktarının fena olmaması , envanter yönetimi ve kullanabileceğiniz onlarca eşyanın olması ama sonucunda DD stratejik planlamanın yanına bile yaklaşamaması üzücüydü. Sanki yapımcılar oyunun potansiyelini harcamışlar hissi uyandırdı

Boss kapışmaları sırasında gidin bir çay demleyin, bonsai ağacınızn bakımını yapın, uzun bir yürüyüşe çıkın. Bunları yapmayı bitirdiğinizde bile dövüşün hala devam ettiğini görünce sabır taşınızın çatlaması muhtemel

Sonuç olarak hala bu türü DD dan daha iyi kıvıran bir yapım çıkmadı. Fakat Robothorium tam sürüme eriştiğinde yine bir göz atmadan es geçmeyin.

Puan : 5/10

Steam mağaza sayfası

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *