Pathfinder : Kingmaker Beta İncelemesi – Bir CRPG Özürlüsünün Maceraları



Uyarı : CRPG’leri yalayıp yutmuş, sabahleyin gazeteden önce herhangi bir setting’i kahvaltı masasından eksik etmiyorsanız puan kısmına atlayınız.

Başarılı kickstarter projelerinin hayata geçtiği başka bir örnekle karşı karşıyayız. 18,351 destekçinin $909,057 yaptığı bağışla taban sınırı olan $500,000 doları geçmekle kalmayıp 4 farklı kademedeki hedeflerine de ulaşmışlar. Her neyse, son kullanıcıyı ilgilendirmeyen “filmlerin gişe karı konusunda kırdığı rekorlar” benzeri bir habere dönüşmeden önce incelememize geri dönelim.


Konusu başlangıç klişelerini layıkıyla yerine getiriyor. Üst tabakadan bir soylunun çağrısına cevap veren maceracılar ve toplandıkları sırada patlak veren, suikastçilerin baskınına karşı verilen mücadele. Bunu oynadığım az sayıdaki CRPG’ye dayanak söyleyebilirim ki (hepsinde aynı tip başlangıç vardı. Hepsi suikast paktı imzalamış sanki hikaye başlangıçları konusunda) artık yazılı olmayan bir kural olduğunu inanıyorum.

Fakat işin rengi hemen değişiyor. baskına karşı koymaya çalışırken yolda topladığınız diğer kahramanlarla olan etkileşiminiz (bir cüce ‘ölümüm yakındır. lütfen bana huzurlu bir ölüm bahşedin’ tarzında bir şey söyledikten sonra diplomacy skill’i ile onu gazlayıp ‘birşeyin yok. koçsun koç’ dememiz) ve onların sizi soktuğu ikilemler (baronun altınlarla dolu olan sandığını açıp açmamamız konusunda ikna etmeye çalışan yanımızdaki 2 farklı karakter) oyuna hemen ısınmamı sağladı. Ayrıca bu karar vermeniz gereken durumlar alignment’ınızın kayacağı yönü belirlemesi açısından önemli. Beni CRPG’lerden uzak tutan şeylerin başında asla değişmeyen, onlarca seçeneğin olduğu diyalog kutucuklarına bir alternatif getirmişler:


Önemli kararlar güzel gravürlerin resmedildiği kitap sayfalarında yer alıyor ve yeteneklerinizin yardımıyla (ve tabiki +/- olarak yeteneklerinizi etkileyen diğer unsurları eklemeyi ihmal etmeden)  ama son sözün “zara bakar”  ile belirlenmesiyle farklı sonuçlar alabiliyorsunuz. Bu sayfa da Lawful Good bir karakterin, prensese olan bağlılık yeminini hatırlatarak yanan binadan silahdaşlarını kurtarmasını engellemiştim mesela.

Suikastçileri biçerek yolumuza devam ederken prensesin sığındığı odaya ulaşmamızla, bu baskının içeriden birisinin yardımıyla gerçekleştirildiği ve suçlular arasında benim de gösterildiğim bir  sorgulama sekansı başladı. Silah deposunu yağmalamam ve yangından askerlerin kurtarılmasını engellemem sosyal kabiliyetlerim ve yoldaşlarımın şahitliğiyle bertaraf ettikten sonra aşağıdaki ss’in de açıkladığı şekilde (yanlış hatırlamıyorsam) suikastçileri gönderdiğinden şüphelenilen Stag lordunun peşine düşüyoruz. Ufak bir ayrıntı daha o Lawful Good karakter, seçimimiz için bizi affedemiyor ve diğer takımla gitmeye karar veriyor. İşte böylece oyun içindeki karakterlere ruh aşılamada ne kadar başarılı olduğunu fark ediyorsunuz Owlcat Games‘in.


Biraz da Pathfinder setting’inin oyuna ne kadar iyi yedirildiği hakkında konuşalım. Aslına bakarsanız Pathfinder oynama fırsatım hiç olmadı ve oynamadıysam bu konuda bir şey söyleme cüretini nasıl kendimde bulabilirim? Güzel bir soru. En iyisi acemi bir CRPG oyuncusunun FRP deneyimlerine dayanarak bir şey söylemeye çalışması ya da daha kestirme bir yol olan ekran görüntüleri üzerinden gitmesi. Sanırım 2. yolu seçeceğim :v


Pathfinder: Kingmaker‘ın karakterinizle ilgili envai çeşit bilgiyi barındıran ekranlarına bayıldığımı söylemeliyim. Sanki herhangi bir FRP kural kitabından fırlama gibi duruyor ve en az onlar kadar en ince detayına kadar inebilen bilgiler barındırıyor. Yıllarca ısrarla AC’ı öğrenmeme inadını tutturmuş olan birisine bile bu konu hakkında bunu basitçe açıklayan kutucuğu eklemeyi ihmal etmemiş. Bunun gibi açıklama bolluğunun (civ de olduğu gibi civilopedia’ya ya işi vardırmadan) bu türe yeni adım atacak olanlara karşı oyuncu dostu bir tavır belirlemesi çok hoş olmuş.


Zaten crp kültlerini ya da pathfinder‘ı yalayıp yutmuş olanların tek bakışta anlayabileceği üzere her şey kurallara uygun fakat hızla adapte olunabilen ve CRPG’lere sıkılma korkusuyla yaklaşan beni bile eğlendirebilecek yapıda tasarlanmış. Belki de bunun arkasında Paizo değil de gençliğini Baldur’s Gate, Arcanum vb… ile geçiren ve bunlara hala hayranlık besleyen ama hardcore old scholl tavrını bir kenara bırakmış ve esaslı oyunlara imza atmış veteran bir takımın olmasından kaynaklı olabilir. (Silent Storm , HoMM V). Hikaye yazımında Chris Avellone’nin yer aldığını söylemeyi es geçmeyelim.


Athletics ya da knowledge gibi yeteneklerin savaş dışında kullanıldığına ilk defa şahit olduğumu söyleyebilirim (muhtemelen benim bilgisizliğimdir). Sadece attack opportunity ya da düşmanın avantajlarını/dezavantajlarını saptama ya da ekstra konuşma opsiyonları açmasıyla da sınırlı değil. Pratik yönlerini bana daha fazla öne çıkarmışlar gibi geldi. Kamp yaparken avlanma şansından tutun da hayvanları evcilleştirebilme hatta yabani böğürtlen toplama konusunda bile işe yarıyor lore (nature) Yukarıda bahsi geçen, kendi hikayeni kendin seç tarzını andıran sayfalarda da mesela size saldırıp geri çekilen bir grubun izini sürmekte bile kullanabiliyorsunuz. Bu arada level atladıktan sonra sınıf seçimi, skill puanı dağıtımı ya da feat seçimiyle ilgili bir değişiklik yok. Sadece pathfinder‘a has olan yaratık kestikçe değil sadece quest tamamladıkça xp alabiliyorsunuz.


Dövüş kısımları ise durdurulabilir gerçek zamanlı savaş stilinden vazgeçmiyor. Burada da pathfinder farklılıkları devreye giriyor sanırım. Yaptığınız büyünün etkisi turn ile değil gerçek zamana dayanıyor (mesela buff’ın aktiflik süresi 1 dk gibi). Tek yakınabileceğim şey beta dan kaynaklı da olabilir, grubunuzdakilerin yapay zekası hedefleme konusunda saçmalayabiliyor.


Envanteriniz ise ikiye ayrılıyor. Ortak envanter ve kişisel. Burada gözüme çarpan bir diğer eksi: Sanırım bu noktada yine beta’nın gazabına uğradım. Karakterlerimin bütün slotlarının dolu olmasına alışkın olan ben, maksimum kapasiteyi sadece gövde zırhı ve silahla geçmeyi başarabildim.


Harita kısmında da bazı yeni şeyler deniyorlar. Bilinen noktalara olan istikametinizi sizin belirlemeniz gerekiyor. Takımınız herhangi bir yöne ilerlediğinde gidebileceği yönleri işaret eden gri imleçler çıkıyor. Böylece random encounter dan bir diğerine koşuyorsunuz. Evade seçeneğini de ihmal etmeyerek.

Oyunun vaatleri

Son olarak yeterli erzağınız olduğu sürece kamp yapabilme seçeneğiniz de mevcut. Kimin gözcülük yapacağını kimin avlanacağını ve kimin kampı meraklı gözlerden saklayacağını seçtikten sonra büyücülerin iyileştirme büyüleri yaparak grubun dinlenmesini sağlayabiliyorsunuz.

Grafik : 8/10
Ses:8/10
Oynanabilirlik:8/10
Hikaye:8/10
Genel:8/10

Steam mağaza sayfası

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *