Panzer Corps 2 Yapımcı Günlüğü ( Advertorial )



 

 

Bu yazının çevirisidir

Panzer Corps, klasik Panzer General serisinin manevi bir devamı niteliğindeydi ve bu serinin geleneklerini bu kadar harika yapan özelliklerini korumak konusunda dikkatliyiz. Panzer Corps 2’de oyun tasarımına da aynı özenle yaklaşıyoruz. İlk etapta oturmuş olan mekanikleri düzeltmeye çalışmıyoruz. Birim sınıfları ve birim istatistikleri de dahil olmak üzere, oyunun birçok yönü değişmeden korunmuş vaziyette. Böylece Panzer Corps’ın fanları bu yeni oyunla beraber  kendilerini aynı havayı solurken bulacaklar. Aynı zamanda oyuncuya, oyun deneyimini daha da ilginç ve çekici hale getirecek bir dizi yeni taktiksel seçenek sunuyoruz.

İşte bu seçeneklerin bazıları:

Overrun (Ezip geçme): Bu, Panzer Corps da muhtemelen en çok talep edilen özellikti ve onu eklemekten başka bir seçeneğimiz yoktu. Overrun, tankların hareket ya da saldırı puanlarını harcamadan, sakatlanmış düşman birimler üzerinde kelimenin tam anlamıyla geçmeleri ve onları yok etmeleri için eklenen eşsiz bir yetenektir. Bu özellik sadece WW2’deki tankların rolünü daha iyi temsil etmenin yanı sıra ilginç taktiksel yaklaşımlara da katkıda bulunuyor.

Encirclements (Kuşatmaya alınma): Panzer Corps ilk etapta bir “wargame” ve çoğu oyuncu için savaş yönü en ilgi çekici kısmı. Öte yandan tedarik birimlerini hareket ettirmek, tedarik noktalarını korumaya çalışmak vb… çok daha az eğlencelidir. Bu nedenle, yeni oyunun gerçekçi bir tedarik modeli içermemesine karar verdik. Ancak, düşman birimlerinin tedarik yollarının kesilmesinin ilginç ve kullanışlı bir taktiksel seçenek olduğunu hissettik. Bu yüzden oyuna dahil ettik. Şöyle çalışıyor: Bir grup birim, düşman tarafından kuşatıldığında (sadece “hareket edilebilir” alanın engellenmesi gerekir) artık herhangi bir tedarik almaz ve bunun üzerine kuşatılmış birimler her hareketleri için ilerleme bakımından savaş puanı cezası alırlar.

Splitting units (Birimleri bölebilmek): Panzer Corps 2’de herhangi bir ünite, iki bağımsız ünite olarak  iki eşit yarıya (tabii ki, ek bir birim slot pahasına) bölünebilir. Bölme, özellikle yukarıda açıklandığı gibi çevrelenen birimleri kurtarma konusunda yardımcı olabilir. Belirli birim sınıfları, özellikle keşif birimleri bundan faydalanabilir.

Captured units (Ele geçirilen birimler): Panzer Corps senaryolarında yakalanan birimler çok popülerdi, onları temel oyun mekaniğinin bir parçası yapmaya karar verdik. Düşman birimini teslim olmaya zorladığınızda, ekipmanı yakalanır ve bir sizin cephaneliğinize eklenir. Daha sonra yeni bir birim oluşturmak veya mevcut olanları ücretsiz olarak yenilemek için bu cephaneliği kullanabilirsiniz. Bu, başka bir taktiksel düşünce daha ekler: Bu birimi yok etmek yerine teslim olmaya zorlamalı mıyım?

Air and Naval Warfare (Hava ve Deniz Savaşı): Hava ve deniz savaşında diğer önemli değişiklikler gerçekleştiriyoruz. Yer muharebesi, Panzer Corps’un en sofistike ve ilginç parçasıydı. Çok farklı kurallar, birim sınıfları ve arazi türleri ile kara muharebesi zengin bir oyun deneyimi oldu. Hava ve deniz savaşının kara muhaberebesiyle kıyaslandığında biraz eksik olduğunu hissettik. Devamındaki en büyük hedefimiz, kendilerini “sadece deniz” ve “sadece hava” senaryolarına izin verecek kadar ilginç kılmak olacaktır. Bu hedefe ulaşmak için çeşitli “sadece deniz” ve “yalnızca havada” geçen altıgen tabanlı masaüstü savaş oyunlarını ilham almak için dikkatle inceliyoruz.

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *