MOTHERGUNSHIP İncelemesi – Önüme Gelene Bir Tekme Eski de Kaldı. Şimdinin Modası Aynı Anda Roket,Mermi,Lazer x1000 Atmak



Uzaylı istilası ve geri püskürtülen Dünya askeri güçlerinin farklı bir yaklaşım denemek istemesiyle maceramız başlıyor. Uzaylı gemileriyle göğüs göğüse çarpıştığında durmadan zaiyat veren Dünya güçleri, ölen bir askerin bilincini bir android’e yükler ve onu bir mech’in içindeyken, sızma ve gemiyi havaya uçurmakla görevlendirir. Evet yine Dünya’nın son umuduyuz!

Oyunun konusun özeti bu

Senaryonun bizimle ilgili kısmının tırışkalığını (Neden senaryoya giydirdiğimi bilmiyorum. Buraya hikaye için gelmedik huh?) bir kenara bırakırsak uzaylıların işgal amacı oldukça ilginç. Yanlış hatırlamıyorsam Dünya’nın bütün bilgi rezervini ele geçirmeye ve ISO (!) olarak saklamaya çalışıyorlar. Sonra kendi kontrolünde tekrar üretebilmek amacıyla taki ki (insanlar da buna dahil). Oyunun ilerleyen kısımlarında ana gemiyi tespit edebilmemizde yardımcı olması için ölen bir bilim kadının kaydedilmiş bilinci kurtarıyoruz ve onu geminin yapay zekasına entegre ediyoruz. Geminin asıl AI ile profesörün didişmelerini izlemek eğlenceli.

Oyunun esprili yapısını çok sevdiğimi itiraf etmek zorundayım

Şimdi gelelim oyunun asıl böbürlendiği özelliklerine. Korkunç bir silah çeşitliliği ve onlarca özelleştirme imkanı. Burada bir farklılık var. Tek bir silahı konfetiler saçarken jöle bombası atar bir hale getirmiyoruz (aslına bakarsanız bu seçenek de var :v). Konnektörlerin (asıl çevirisi bu mu emin değilim) üzerindeki soketlere silahlar, daha fazla konnektörler, onların üzerine yine silahlar ve hala boş soketiniz varsa çeşitli güçlendiriciler entegre ederek aşırı saçma (ve eğlenceli) silahlar imal edebiliyorsunuz.

Bu küçük bir örnek

MGS (lel) odaya gir, mermi cehenneminde sağ kalmaya çalış, odayı temizle, düşmanlardan paraları topla eğer mevcutsa silah dükkanından çeşitli eklentiler al, diğer odaya geç ve tekrarla prensibinden ibaret. Bu döngüyü herhangi bir odanın barındığı tuzaklar ile içeriğinin aynı olmamasıyla kırmaya çalışıyor. Aslına bakarsanız bu rogue-like 101’in ilk kuralı gibi bir şey. Gemilerde gizli odaları aramaya çıkmak ve belirli görevleri şart koşan odaların yanında bölümün kendisinden daha zorlu ama yüksek ödüller vaat eden odaları da mevcut. Zıplama rampaları neredeyse her oda da bulunmakta. Klasik bir, hareketsizliğin ölüm anlamına geldiği durum MGS’de de geçerli. Bu arada güzel bir haber: her oda da zorluk seviyesi artıyor.

Silah özelleştirebilmenin üzerine çok eğildiklerinden olsa gerek mech’inize yapabildikleriniz hız, zıplama sayısı ve can ile sınırlı olması bir sırıtmış. Başlangıcı yaptığımıza göre şimdi sıra kötü yanlarında:

Tekrar hissi genellikle bu türde ve bu türü seviyorsanız çok uzun zaman sonra kendini gösterir. O nokta da oyunun inciğini cıncığını biliyorsunuzdur ve görebileceğiniz çok bir şey kalmamıştır (Tekrar oynanabilirlikte liderlik hala The Binding o İsaac: Rebirth‘e ait). Fakat MGS de bu duygu çok hızlı kendini gösterdi sanki. Bana ilk 6 saat boyunca sunduğu silah ve düşman çeşitliliğinin az olmasından kaynaklanıyor da olabilir. Silah sinerjisi yaratılamadığından da olabilir. Belki de her ana geminin sonunda heybetli bir boss ile karşılaşamamamızdan da olabilir. Düşmanların tasarımının sıradanlığı ve çoğunluğunun yere sabitlenmiş roket bataryaları olması da olabilir.

Emin değilim. Oyun her ne kadar iyi olmasına rağmen ağzımda hafif bir kötü tat bıraktı ve bunun nedenini anlayabilmiş değilim. Her neyse efem oyuna sürekli yeni içerik geleceğini ve Ağustos ayında co-op seçeneğinin ekleneceğini söylüyor yapımcılar. Belki o zaman oyuna olan bakışım değişebilir.

 

Puan : 7,5/10

 

Steam mağaza sayfası

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *