Moonlighter İncelemesi – Beklentinizi Bir Paçavra Gibi Kenara Atan Oyunlarda Bugün



Başlığı açıklamakla işe koyulalım. Elimizde Stardew Valley, The Binding of Isaac ve Recettear: An Item Shop’s Tale‘ı tek potada birleştirmekle kalmayıp üstüne de bir şeyler koyduğunu iddia eden bir yapım Moonlighter. Oyun basının şişirdikçe şişirdiği, 100 üzerinden 90’ların havada uçuştuğu, otorite olarak kabul edilen inceleme\eleştiri sitelerinin yere göğe sığdıramadığı bir oyun aynı zamanda kendisi.

evet bunun bedelini iyi ödetti. 8 saatimi geri istiyorum ulan!

TBoI bağımlılığımın beni sürüklediği bir liman olan ML beni hayal kırıklığına uğratmakla kalmadı. Grinding ve tekrarlarıyla o kadar sıktı ki Dead in Vinland faciasından sonra oyunlardan ve oyun basınından umudumu kesmeme neden oldu. Etkilendiğini iddia ettiği yapımları yüzeysel ve üstünkörü bir şekilde kendi bünyesinde harmanlamaya çalışmış. Ortaya Ghost Recon : Wildlands dan sonra “her şey olup hiç bir şey olamayan” yapımların indie şubesi ortaya çıkmış.

Recettear’a öykünmeye çalışmasıyla başlayalım: Müşterilerin düşünce balonlarını takip ederek, sattığınız mala tepkilerini ölçüyor ve fiyatı ona göre ayarlıyorsunuz. Bu onlarca ayrı mal için optimum fiyatı bulmaya çalışırken deneme-yanılma yöntemini sayamayacağım kadar çok denemeniz gerektiği anlamına geliyor.

Çok zevkli değil mi? İlk birkaç saat oyunun dayattığı işkenceye maruz kaldıktan sonra wikipedia sayfasından kopya çekmeye başladım. Bu arada temel serbest piyasa kurallarından biri olan arz-talep dengesine göre malı satıştan geri çekiyor ve talebin tavan yaptığı zamanlarda malı tekrar satmaya başlıyorsunuz. Bunun 10 saat boyunca tekrarlarken oyuncuların zevkten dört köşe olacağını düşünen yapımcıları yanaklarından öpüyorum.

TBoI aksiyonu: Isaac’ın aksiyonu, aldığınız pasif ve aktif eşyalar ve kombinasyonlarına/sinerjilerine göre neredeyse her seferinde değişen bir tecrübe sunar. 300 saatten sonra bile yeni saldırı biçimleri sunarak beni şaşırtmayı başarıyordu. ML ise ilk yarım saatte neyse sonraki 10 saatte de aynı. Farklı silahlar, aynı saldırı biçimleri. Üstüne üstelik çok az çeşitlilik barındıran yaratıklar tekrar eden aksiyonun tekrarlanabilirlik katsayısını utanmazca arttırıyor.

Stardew Valley’in npc etkileşimi, hikayesi ve sunduğu atmosfer : Tamam kabul ediyorum grafiklerin tatlığı göze hitap ediyor fakat SV’e yaklaşabildiği nokta bununla sınırlı. Npc’lerin yeni diyalog sunma konusundaki cimriliği ve sadece diğer dükkan sahipleriyle sadece alışveriş imkanı sunması, ML’ın içerik bolluğunun üstüne tüy dikiyor. Hikayeden bahsetmek gerekip gerekmediğini bilmiyorum. Yapımcıların grinding’i şirin bir kılıfa sokarak oyunculara kakalamaya çalışmasından sonra kimsenin, oyunun hikayesini merak edeceğini sanmıyorum.

Son söz : Uzak durun.

 

Puan : 4/10

 

Steam mağaza sayfası

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *