Serious Sam Evreni Genişlemeye Devam Ediyor! I Hate Running Backwards İncelemesi

Artık rahatlıkla söyleyebilirim ki Devolver’dan babam çıksa yerim. Neredeyse çıkardığı bütün oyunları oynuyorum. Bütün oyunlarında absürtlük, mizah ve aksiyon dozunu hiç düşürmüyorlar (aslına bakarsanız Devolver ile anlaşan yapımcı firmaların imzaladıkları sözleşme de bu tür bir madde olduğundan şüphelenmeye başladım) ve her seferinde bu bahsettiğim üçlünün yeni kullanım alanlarını sunmaya devam ediyorlar.
I Hate Running Backwards da buna istisna değil!

Size oyunu gif üzerinden açıklamaya çalışacağım. İsminden de anlaşılacağı üzere sadece geriye doğru ilerlerken üzerinize yağan mermi, roket, beheaded bomber vb… Serious Sam ile anılan yaratıklardan kaçınmak için durmadan ilerleyen haritada (aslında pc de ilk defa rastladığım endless runner tarzı) dört döner ve bütün cephanenizi kusarken; çevredeki yıkılabilen objelerden can ve XP yerine geçen altın parçacıkları toplamaya çalışıyorsunuz.

Yıkılabilir herhangi bir şeyi ise genellikle spin (Özellikle dönme kelimesini tercih etmedim. Çünkü o kelimeyi kullansaydım bütün yazı boyunca bu kulaklarımda çınlayacaktı) özelliğinizle parçalıyorsunuz. Kritik zamanlarda silahınızın etkisiz kaldığı durumlarla bolca karşılaşacaksınız.

Bu anlarda yaratıkların ortasına “Kara Murat” tarzında atlayıp spin özelliğinizi kullanın (Oyunun açıklamasında bile geçiyor 😀 ) Üzerinize gelen bomba ve roketleri de bu şekilde geldiği yere geri postalayabiliyorsunuz. Bu arada seviye atladığınızda içlerinden seçebileceğiniz 3 adet perk bulunuyor ama oyunun yapısını kökten değiştiren şeyler olduğunu sanmıyorum. Öte yandan rogue-lite ların olmazsa olmazıdır , değil mi?

Ulti özelliğinin kullanımına bir örnek

Grafik tarzının Minecraftvari olmasına dudak bükenleriniz olacaktır. Şahsen beni hiç rahatsız etmedi. Aslında gözü daha az yorduğunu bile söyleyebilirim. Kim bilir belki de yıkılabilir çevrenin getirdiği bellek yükünü azaltmak için tercih edilmiştir.

Başka bir Devolver özelliği olan zor bir oyun olma durumu IHRB için de geçerli. Normal zorluk seviyesinde 2. boss’u geçmeyi başaramadım ve ben de “baby” zorluk derecesini aktif hale getirdim. Bu sefer de oyun sıkıcı olmaya başladı. Bu modu alıştırma yapmak ya da yeni karakterler ve silahlar açmak için kullanmanızı öneririm. Zorluğu ve kaotikliği oyunu eğlenceli kılan en önemli unsurlardan. Mümkünse arkadaşınızla beraber oynayın. Bu şekilde oyun daha oynanabilir hale gelmekle kalmıyor oyunun asıl eğlence potansiyeli de ortaya çıkıyor.


Dikkatimi çeken bir nokta da artık sıkça karşıma çıkan bir Devolver (evet firmanın ismini her andığımda hesabıma dolar bazında para yatırılıyor) çoklu evren oluşturma çabası. Şu ana kadar sadece konunun arka planda kaldığı aksiyon oyunlarında karşıma çıksa da bu çabanın ileri de nelere gebe kalacağını merak ediyorum. Super Smash Bros tarzında bir oyun? Kim bilir?

Evet aslına bakılırsa oyun üzerinde söyleyebileceğim pek bir şey yok. “Konusuz” ya da katıksız bir aksiyon oyunu. Her oynadığınızda değişen bölümleriyle, “karşına çıkan her şeyi vur” mantığı hoşunuza gidiyorsa ve arlanmaz bir Devolver manyağı iseniz bakmanızı önerebileceğim bir oyun kendisi

Not: Oyunun çıkış tarihindeki kullanıcı yorumlarını dikkate almayın. Yine bir D… (tamam bıktığınızı kabul ediyorum) klasiği olan “çıktıktan sonra oyunu adam etme” durumu IHRB da da yaşandı. Son zamanlarda çıkan yamalarla zorluğu optimize ettiler.

Puan : 7,5/10

Steam mağazası linki

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *