Grimmwood – They Come at Night İncelemesi / S.S. Çirkinorman Tarım Kooperatifi



Gizemli bir ormanın ortasında oyuna başlıyorsunuz. Siz ve 39 kadar oyuncuyla beraber bir köyün parçasısınız. Köy, köyün çevresindeki keşfedilmemiş topraklar ve köylüler. Herkese ve her şeye yabancısınız. Önünüzde bir gün var birbirinizi tanımak için. Birlik olup her gün gece 12’yi vurduğunda canavarlar köyünüze saldıracak ve hayatta kalmak için savunmanızı başarılı bir şekilde organize etmelisiniz. Gündüz vakti kaynak toplamak için ormanın derinliklerine yapacağınız yolculuklarda birbirinize olan güveninizi sınamak zorunda kalacağınız birçok durumla karşılaşacaksınız. Açlık, susuzluk ve dayanıklılığınızın tükenmesi gibi durumlar ve niceleri. Keşif yapmak için cesaretinizi toplayamazsanız, köyün nispeten güvenli duvarları içinde kalarak, defansınızı güçlendirmek amacıyla ağır işleri üstlenebilirsiniz (binaları ve duvarları inşa etmek veya onarmak gibi). Her gün uğradığınız saldırıların acımasızlığı gittikçe artarken hayatta kalmayı başarabilecek misiniz?


Her ne kadar ortak bir çabayla hayatta kalmaya çalıştığınız bir oyun olsa da Grimmwood, onu bir Don’t Starve Together ile aynı kefeye koyamıyorum. Bu karşılaştırma olanağını da alıyor elimden. Temel noktaları ya da türleri kısmen benzerlik gösterse de ayrıştığı birçok nokta da var. Farklılıklar listesinin en başında, tarif/eşya/kaynak çeşitliliğinin karşılaştırmaya imkan vermeyecek kadar az ölçüde olması yer alıyor.


Köy ekranını bundan ibaret mesela. Her şeyi sıfırdan yapmak yerine kurulu bir köy geliyor ve kendi evinizle köyü geliştirmek için ter döküyorsunuz. Oyun garip bir MMO ve co-op karışımı. MMO demek aslında biraz güç çünkü kısayolların ve makro komutların olmaması ilk sebeplerinden. Ayrıca standart modu gerçek zamanlı olarak 24 saatte bir günü tamamlıyor. Blitz modunda ise 15 dakika da bir saldırıya uğrayıp party wipe yerine village wipe yeme şansınız ise devam ediyor. Ayrıca biraz browser oyunlarını andırıyor değil mi? Sadece bu ekrandan ibaret olsa evet doğru olabilirdi ama değil (iyi ki de)


İşte farklılığını göstermeye başladığı kısımlara geldik. Öncelikli olarak söyleyebileceğim şey hoşuma giden bir masaüstü boardgame havası olduğu. Keşif, kaynak ya da point of interest bulma/toplama bu ekran üzerinden gerçekleştiriliyor. Aynı zamanda bireysel ya da grupça girdiğiniz saldırıları da (raid?) aynı ekrandan gerçekleştiriyorsunuz.

Dayanıklılık (stamina) oyunda geçerli olan en değerli kaynak. Her şeyin belirli bir stamina karşılığı var. Oyunun ilk sıkıntısı burada baş gösteriyor. Yiyeceklerden ve iksirlerden alabileceğiniz maksimum stamina’yı alıp harcadıktan sonra karakterinizi dinlenmeye bırakmanız gerekli. Bu oyuna en az üç saat ara vermek anlamına geliyor.


Oyunla ilgili en büyük sıkıntım arayüzünün kullanıcı dostu olmaması. Her şeye tıklamak zorundasınız! Hiç bir kısayol tuşu yok! Ayrıca eğer evinizi geliştirecekseniz gerekli eşyaların evinizin envanterinde olma zorunluluğu gibi tuhaflıkları da var. Eğer eşyalar üzerimde ise geliştirme yapamamak çok tuhaf

Oyunun aslına bakarsanız imeceyi öğrenme simulator’ı olduğunu düşünüyorum. DST yer almayan sosyal seçenekler Grimmwood‘un parladığı kısımlar. Köydeki güvenliğiniz ve güvenilirliğiniz için gerekli olan ortak çabayı göstermenizi zorunlu kılması gibi. Bunu ortak depodan sürekli malzeme kaçırırarak ve hiç bir katkı sağlamayarak köy meclisinde hakkınızda sürgün oylaması başlatarak deneyebilirsiniz. Yabanıla sürgün edilmek ölüm fermanı.

Neyse efenim değişik bir tat arıyorsanız 25 TL harcamanızda sakınca görmüyorum.

 

Puan : 7/10

 

Steam mağaza sayfası

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *