Gray Dawn İncelemesi – Katolikus Suçlulukturus Simülatörüs Deus Mortem



Eğer dini içerikli kurgu ürünlerinden hoşlanmıyorsanız yazıyı okumayın.

 

 

Yazı sırasında dinleyiniz :

 

Noel arifesi, 1910. Abraham adında bir rahipsiniz ve ayin esnasında mihrapta rahibe yardım eden çocuklardan birini öldürdüğünüzden şüpheleniliyor. Masumiyetinizi kanıtlamak için çıktığınız umutsuz bir yolculukta ilk olarak o çocuğa dair anılarınızın çeşitli ilahi müdahalelerle değiştirildiğine ve çarpıtıldığına ilk elden tanık oluyorsunuz. Dünyevi gerçekliğin, arafın ve cehenneme dair aklın sınırlarını zorlayan imgelerim iç içe geçtiği bu yeni alemde Tanrı’ya olan adanmışlığınız yoldan çıkmamanız için tutunabileceğiniz yegane dallardan biri. Bir diğeri ise suçlamalardan aklanmak ve kaybolmasının arkasındaki sır perdesini araladığınızda gerçeğin ışığıyla yıkanmak. Böylece içinizi ve inancınızın temellerini kemiren şüphe duygusundan kurtulabilmek.

Sizi yoldan çıkarmak için Şeytan’ın sayısız yöntemlerinden biri

Oyun Romanya çıkışlı bir firma olan Interactive Stone‘un elinden çıktığı için Doğu Avrupa’nın hıristiyanlığı yorumlayış biçimi oyunun kalbini oluşturuyor. Ayrıca oyunun her anında İncil’e olan göndermeler, Hristiyan mimarisi tarihinin kısa bir özeti ve genel olarak her yere serpiştirilmiş (ve bunun kör gözüne parmak şeklinde yapmadığı için) Hristiyanlığın tarihçesine ait irili ufaklı anekdotlar çok güzel bir şekilde sunuluyor. Ayrıca bu unsurun oyuna yediriliş biçimini takdir ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Sadece oyun/bölüm/ara video başlarında ve sonlarında İncil’den alıntılar yapma kolaylığına düşmesi yerine bu yolu tercih etmesi ayrı bir takdir konusu.


Oyunun bütün bu mimari ve iç dekorasyona ait olan şatafatı göz okşayan grafiklerle sunması ise ayrı bir artı. Her şeyin üzerindeki detay miktarını ise takdir duygusu yaşamadan es geçemiyorsunuz. Ama bu oyunun eksileri olmadığı anlamına gelmiyor. Çevre,mekan ve objelere gösterilen ince işçiliğin yanında insan kaplamalarının özentisizliği ve yapaylığı çok sırıtıyor. Ayrıca bulmacaların basitliği ve sadece gerekli eşyaları gerekli noktalara yerleştirmekten ibaret olması kimilerini rahatsız edebilir ve ufak bir ekleme olarak görülebilir sanki bir walking simulator’a yapılmışçasına. Son olarak her ne kadar korku olarak sunulsa da korku öğeleri trajik bir hikayeyi anlatmaya yardımcı unsur olarak kullanılmış.

Renk kullanımı ve grafik tasarımı konusunda Agony’nin , Gray Dawn dan ders alması gerekiyor

Neyse efenim oynamaktan ziyade interaktif bir hikaye deneyimi sizin için yeterliyse önerebileceğim bir oyun Gray Dawn.

 

Kişisel notum : 8/10
Genel not : 6/10

Steam mağaza sayfası

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *