Eden Rising Supremacy ile Devam Ediyoruz!

Daha önceki ön inceleme yazımın ikinci kısmına hoş geldiniz! Şimdi oyun içeriğine, mekaniklerine ve oyunun genel yapısı üzerine eğileceğiz. Hazırsanız başlayalım…

 


Gördüğünüz gibi toplayıcılık oyunun içine iyice yedirilmiş. Kullandığınız zırhları, silahları, defans kulelerini, consumables (nasıl çevireceğimi bulamadım) gibi alt kategorilere ayrılmış eşyaları etrafa dağılmış ya da çevredeki yaratıklardan çıkan malzemelerle yapıp, geliştirebiliyorsunuz. Şu ana kadar her şey bilindik öyle değil mi?

Crafting’in bir tower defence oyununda kullanılması yeniliklerin başında geliyor. Kule savunması kısmında ise oyun kuş bakışı veyahut izometrik bir hale bürünmeden TPS olarak devam ediyor (bknz. Dungeon Defenders) Kuleleri yerleştirmekte ufak tefek sıkıntılar çeksem de bunu pek dert etmedim ama obsesyonlu ve simetri hastası biri iseniz bu oyuna bulaşmayın :v

 


Crafting kısmı ise blueprint aramanıza ya da recipe için dört dönmenize gerek kalmadan o eşyanın malzemelerinden birini bulmanız halinde otomatik olarak açılıyor. Diğer süründürmecesi bol olan survival oyunlarında olduğu gibi 15-20 adımlı bir recipe açma durumunun söz konusu olmaması beni sevindirdi açıkçası.

Sadece bir koşulu var: Crucible’ınıza gidip Siege ekranından sıradaki Wave’i seçtiğinizde ve üstesinden geldiğinizde yeni teknoloji seçenekleri açılıyor ve karakterinizi donatma yolunda kaldığınız yerden devam ediyorsunuz.

 


Oyunun şu ana kadar herhangi bir tower defence dan daha büyük bir haritası var. Quest alabilme durumu eklendiğinde belki de küçük çaplı bir MMORPG’ye bile dönüşebilir. Ayrıca sizi keşif yapmaya nazikçe itelemesi (loot manyağı iseniz kendinizi rahatlıkla haritanın öbür ucunda bile bulabilirsiniz) bazı malzemelerin sadece belirli noktalarda çıkması aslında bu itelemenin sebebi ve korumanız gereken tower dan baya uzaklaşmanıza sebep oluyor.

Evet farkındayım şu ana kadar yeni hiç bir şey söylemedim. Hepinizin bildiği mekanikleri tekrar ediyorum aslında. Devrimsel bir yenili beklemeyin ERS den ama yaptığı küçük değişiklikler bahsettiğim türlerin arasında ki sınırları o kadar doğalmışçasına kaldırıyor ki…

Oynarken hiç bir şeyi yadırgamıyorsunuz bu yüzden.

 


Oyun şu anda 8 kişilik bir tribe’ı destekliyor. Tribe mantığı şu şekilde işliyor: Server’ın kurucusu, tribe’ın lideri durumunda ve tribe’ın içindeki her oyuncu defans ve toplayıcılık zamanlarında tribe’ın gelişimine katkıda bulunuyor. Belki ileride boss kapışmaları getirilirse eğer bir raid mantığı bile oyuna eklenebilir.

Oyunun çevre tasarımı ile oluşturduğu fauna ve florasını çok etkileyici buldum. Sadece erken erişim olduğu için arazilerin biraz boş olduğu yönünde yakınabilirim. Ayrıca düşük sayıda bir community’si var. Umarım bu ileride değişir. Erken erişimin diğer kötü yanlarına gelirsek dövüş sırasında sık sık tekrar eden 1 ve 1 saniyenin altında takılmalar oluyor. Ayrıca yaratık çeşitliliği ise çok az ve bölgeler arasındaki mesafe biraz uzun kalmış. Daha sık telesite ekleneceğini ümit ediyorum ileri ki safhalarda.

Oyunun haritasında ilerledikçe outpost benzeri telesite’lar açıyorsunuz. Onları aktif hale getirmek içinse datakey’lere ihtiyacınız var (ismini yanlış hatırlamıyorsam). Telesite’ların ufak bir farklılığı var. Mesela Far Cry oynarken bir outpost’ta iken haritayı açtığınızda açılmış olan outpost’lardan istediğinize ışınlanabiliyordunuz. ERS ise telesite’lar birbirinin görüş mesafesinde olduğu müddetçe diğerine ışınlanabiliyorsunuz. Datakey farm’lamayı zorunlu kılıyor bu ne yazık ki. Ah bir de oyun tek başına zor ve biraz sıkıcı. Arkadaşlarınızla oynamanız tavsiye olunur.

Oyunla ilgili eksi olarak gösterebileceğim gerçekten de az şey var. Tek temennim oyunun popülerleşmesi . İlgi görmediği için büyük bir potansiyeli olan bu oyunun steam’in dipsiz karanlıklarında kaybolup gitmesini istemiyorum.

 

Puanım : 8/10

 

https://store.steampowered.com/app/345330/Eden_Rising_Supremacy/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *