Cultist Simulator – Necronomicon Sayfalarıyla Solitaire Oynamaya Hazır Mısınız?

İlk 2 saatlik deneyim. Yapımcıların verdiği bilinçli bir karar olan tutorial’ın eksikliği neticesinde el yordamıyla ilerlemeye çalışıyorum:

“Her gün işe gidip günlük ihtiyaçlarımı ve sağlığımı korumama yetecek minimum ölçeği karşıladıktan sonra araştırmalarımda kullanacağım miktarı bir köşeye ayırmalıyım. Okült kitapların izini sürerken hangi sahafta ya da tarikatın gizil ilimler kütüphanesinde olucağını kestirememem , bana bilgi satmaya çalışanların cebini altınla doldurmama neden oluyor

Uykumda ise kadim olanların izini sürmeliyim. Bu yolu ise solmaya başlayan bir hatıra da veya es kaza elime geçen bir parşömen sayfasına çiziktirilmiş latince bir duada ya da r‘lyeh resimçizitinde gizli olabilir.

Bana araştırmalarımda yardım edecek asistanlara ihtiyacım olacak. Onlar kültlerle iletişimimi güçlendirecek ya da bana ritüellerimde kullanacağım malzemeleri tedarik edecek kimseler olmalı. Kimi zaman ise bir tarikatta rütbe yükselebilmek için yapacağım kurban seremonisinde vereceğim adaklar olmalı.

Bunları yaparken araştırmamın nafile olduğunu düşünmem beni zaman zaman umutsuzluğun dipsiz kuyularına sürüklüyor. Daha fazla çalışmalı ve bunu sağlığımı riske atmadan yapmalıyım. Uykumda transandantal tecrübemin etkilerini perçinlemek için aldığım afyon beni sadece bir bağımlıya dönüştürmüş ve iyileşme süreci benden çok fazla zaman çalmıştı.

Girdiğim her kütüphane de yasaklanmış kitaplar kısmına girebilmek için çalışanlara rüşvet vermekten gittikçe belim bükülüyor. Zamanımı işim ve araştırmalarım arasında iyi düzenlemeliyim. Yoksa… aksini düşünmek bile istemiyorum

Yavaş yavaş kanun otoritelerinin varlığımdan haberdar olduğundan kuşkulanıyorum. Sanki her köşe başında birisi beni izliyor gibi. Kendimi daha fazla güvenceye almalı arkamda bıraktığım izleri temizlemeliyim

Çalışmalarım sırasında aniden gelen bir ilhamla bir ipucunun peşinde günlerce koşmam az kalsın beni işimden ediyordu. İşime günlerce gitmememin sonucu olarak çalıştığım dükkanda besin zincirinin en altında kendimi buldum. İşe olan bağlılığımı kanıtlamak ve eski pozisyonumu geri almak içinse günlerce gece mesaisine kalmam gerekti

Sonunda! Araştırmalarım sonunda meyvesini verdi! “Ormanın yolu” adı verilen öğretinin ilk adımlarını atmayı ve yolumu nasıl çizeceğimi biliyorum artık! Bir kibrit tanesiyle zifiri karanlık bir labirentte ilerlemeye son! Daha fazla , daha fazlasını öğrenmeliyim. Bilgiye olan açlığım havam, suyum, ekmeğim oldu. Dünyevi ihtiyaçların zorbalığından kurtulabilseydim keşke…

Günlerdir işe gitmiyorum. Dairemde yakaladığım sıçanlara kapan kurup, onların etiyle besleniyorum. Param artık araştırmalarımı finanse edecek durumda değil ve uykusuzluktan bitap düştüm. Ruhum yavaş yavaş vücudumu terkediyor sanki. Ölüm dipsiz kuyuları andıran gözleriyle sürekli bana bakıyor ve bekliyor, bekliyor, bekliyor… Sanırım artık benim için yolun sonu”

Oyunun oynanışını hikayeleştirirsek az çok buna benzer bir sonuç alıyoruz. Sizi baştan uyarmalıyım bu bir Hearthstone değil ve kopyası olmayı denemiyor bile. Eğer HS gibi aksiyon dolu bir kart oyunu bekliyorsanız sizi Prismata yazısına alalım. CS (evet kısaltma komik oldu) hikayenin oyunun can damarı olduğu, micro management ve rogue-like türlerini barındıran kendi hikayeni kendin yaz tarzında bir yapım. Ayrıca 1920’lerin “film noir” havasını başarılı bir şekilde sunuyor. Oyunda seslendirmeye yer verilmemiş ve müziklerinin de kısıtlı olmasına rağmen kartların çizimleri ve sundukları hikaye atmosferin başarılı bir şekilde inşaasını gerçekleştiriyor. Sadece oyuna alıştıktan sonra atmosferini umursamamaya başlamanız kaçınılmaz gözüküyor. Achievement avcılığına bürünüp bütün sonları görmeye çalışacağınızdan bu durum bir eksiklik gibi gözükebilir.

Oyunda kutucukların içinde gördüğünüz work, dreaming, time passes vb kısımlarına o noktaya uygun olduğu müddetçe çizdiğiniz stratejiye dair kartları koymak , işlem görme süresini beklemek ve oynadığınız kartın sonucu olan farklı kartları almak, kartların sunduğu kaynakları biriktirmek ve bunları harcamaktan ibaret. Bu şekilde söylediğimde karmaşık gibi gelir mi bilmiyorum ama ipin ucunu elinizden kaçırdığınızda başa çıkmakta zorlanacağınız bir yapıya bürünüyor. İlk başlarda, oynadığınız zamanın büyük kısmını, durdurduktan sonra ne yapacağınıza karar vermekle geçiriyorsunuz. Her yaptığınız işlem birden fazla sonucu tetikliyor ve onların oluşturduğu kombinasyonların bir süre sonra çılgın atması ve kartların bütün masayı doldurmasıyla micro management cehennemiyle karşılaşıyorsunuz( tabiki ne kadar kontrol altında tuttuğunuza bağlı olarak değişiyor ) ve bu da öğrenme eğrisinin uzunluğunu arttırıyor ne yazık ki


Bu arada ss de gördüğünüz gibi kullanılmayan kartların da belirli yaşam süresi var. Mesela daldığınız rüyanın sonucu olarak gelen “engin bilgi” (erudition kartı) kullanılmazsa yanıp kül oluyor “I Am Seeing Things”e yerleştirdiğiniz “thoughts” kartının getirilerini ise altında görebiliyorsunuz. Bu arada oyunun çok başlarında olmamın sebebiyle “worm” ve “bird” lerin ne işe yaradığını çözebilmiş değilim. Ayrıca daldığınız rüyalar sıradan bir rüya aleminde geçmediği için üzerinizde psikolojinizi yıpratan etkileri oluyor. “Night terrrors” adı verilen kabuslar ve uyurken girdiğiniz alem ile gerçek Dünya arasındaki sınırın gittikçe azalması sonucunda oluşan kırılmalar veya açılan geçitler sizi o alemin birer kölesi haline getirmek için fırsat kolluyor.


Temel kartlarınız (reason vb) kullanımlarından sonra belirli bir dolum süresi istiyor. O sırada “dimmed” durumuna geçiyorlar ve kullanılamaz halde oluyorlar. Oyunda ilerledikçe mesela “work” kutucuğunda sadece çalıştığınız işi temsil eden kartı değil aynı zamanda ipucu, neden ve tanığı temsil eden kartları da kullanmanızı şart koşuyor ( hala dedektif için konuşuyorum )

Sunduğu çeşitlilik ve oyunun barındırdığı seçimlerin kombinasyonlarının onlarca olması  ile tekrar oynanabilirliği çok yüksek.

Oynanışı sabır ve dikkat isteyen  ve 5-10 oyun sonrasında bile bütün sırlarına vakıf olamadığınız , hikayenin bütün parçalarını görmek istiyorsanız bir çok kere tekrar yapmanızı gerektiren bir eser

Bu kadar şey söylememe rağmen hala oyunun yüzeyini tırnağımla kazımaya çalışmışım gibi geliyor. En iyisi almadan önce bir let’s play videosu izleyin

Son olarak belirtmem gereken şey ise iyi bir ingilizce gereksinimi olduğu.

Puanım : 8/10

Çıkış videosu :

https://store.steampowered.com/app/718670/Cultist_Simulator/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *