Bastard İncelemesi – Bir Turn Based Strategy Hastası Nasıl İtinayla Türden Soğutulur

Aterdux Entertainment’ın çıkardığı Legend Of Eisenwald’ı duydunuz mu bilmiyorum ama alıp almama konusunda çok kararsızlığa düşmüş, steam kullanıcılarının yorumlarıyla da bu perçinlenmişti. Şimdiyse LoE’un standalone dlc’si diyebileceğimiz Bastard’ı deneme imkanına kavuştum ve bu kafa karışıklığını sonlandırmak için başladım oynamaya.

Bu sadece ilk 2 saatin yorumudur. Hiçbir turn based strategy den beklemeyeceğim ölçüde hızla sıkıldım kendisinden.

Oynanabilir bir tutorial koymak yerine menüye yerleştirdikleri oyunla ilgili konu başlıklarını derleyen bir tutorial seçeneğiyle karşılaşmam kötü bir sürpriz oldu. Oyunda ilerlerken açılan pop-up ekranları ya da başlamadan önce tutorial sekmesine uğrayın uyarısı bile yoktu. Buradan puan kırmakla başlayabilirim.

Neyse turn based strategy konusunda kendine has mekanikleri minimal düzeyde eklemeler getirdiği için ilk savaşlarda zorlanmadım. Ana görevi almak ve ona dair ilk ipuçlarını görmek amacıyla kral olan babamızın huzuruna çıktığımda hikayenin temeli atılmıştı. Sorunlar ise buradan sonra başladı…

 

Diyalog ekranının yanında beliren npc’lerin, grafiksel bakımdan özensizliğini görmezlikten gelmeye çalıştım ve akabinde başka bir özensizlikle karşılaştım. Görev alırken npc’ler ile yüz yüze konuşmak yerine, görev hakkındaki bir konuşmaya kulak misafiri olması, babamızın tahtın varisini bulmak için görevlendirdiği bir soylunun davranışından ziyade sanki bir kelle avcısını andıran şekilde davranması tuhaftı (en azından bu her seferinde olan bir durum değil).


Harita ekranında ise topladığınız ipuçlarının sizi araştırmaya sevk edeceği bölgeleri görüyorsunuz ve diğer bir sıkıntı burada başlıyor.

Ghouls görevini ele alalım: Güney de olası noktalara gittim ve her seferinde beni buna benzer bir ekran karşıladı. Belki araştırma isteğini hızla körelttiği için oyun, yerleşim yeri olmayan noktalara gitmedim bile.


Yapabileceğiniz hiç bir etkileşim yok! Ve bu sadece başlangıç. Onlarca kere aynı ekrana bakmak zorunda kalıyorsunuz her yanlış adım için. Sözde harita da quest marker’lar olması gerekirken (tutorial’ın dediği üzere) bu tür bir işarete rastlamadım. Ayrıca harita da işaretlenmemiş mekanlar haricinde yeni bir şey bulmak istiyorsanız bunu unutun. Görünmez duvarlar her yerde…


Bir yüksek seviyeli karakteri grubuma kattığımda param hızla suyunu çekti. Ben de soylu karakterlere has olan bir yeteneği devreye soktum : vergi toplama! Bu bile yeterli gelmedi. Gittiğim her (krallığımıza bağlı) yerleşke de beni bu ekran karşıladı ve oyuna olan tahammülüm son noktasına ulaştım.


Savaş ekranı ise o kadar yüzeysel ki…

Sanki mobil oyun piyasasına çıkması gerekirken yol üzerinde steam’e rastladığı için çıkmış gibi. Birimlerin konumu değiştirmek gibi temel bir unsuru çıkarmışlar ve sadece – karakterin çevresi sarıldığı zaman – geri çekilme opsiyonu eklemişler.

Bir oyundan ziyade Eisenwald için çıkarılmış bir modu andıran “içerik bolluğuyla” indirimdeyken bile uzak durmanız gereken bir yapım.

 

Puanım : 4/10

https://store.steampowered.com/app/846200/Bastard/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *