Abandon Ship İncelemesi “Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn!”

“We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.”

Evet Abandon Ship isimli Fireblade Software’ün hem yapımcılığını hem de dağıtımcılığını üstlendiği indie bir yapımla karşınızdayım. Takip ettiğim steam küratörlerinin birinde oyun için yapılan açıklama “FTL with ships” i gördüğümden beri oyun, radarıma girmeyi başarmıştı. Büyük bir FTL hayranı olduğumdan dolayı ona benzer ya da ufak tefek konsept değişiklikleriyle aynı oyun mekaniklerini sunan oyunların peşine düşmüştüm ve aramam Abandon Ship(artık kısaca AS diyeceğim evet gülebilirsiniz) ile sonuçlandı.

seslendirmenin olmadığı bu ara sahnelerle neler olup bittiğini anlıyoruz

Hikayesine gelirsek okült bir tarikata üye olan baş kahramanımız son summoning ritüeli sırasında bu çılgınlığın ona yettiğini düşünüp , tarikatın hapishanesinden birkaç denizciyi kaçırmasıyla ve bir gemi vasıtasıyla kaçmasıyla başlıyor. Artık onlara ihanet eden bir hain olduğumuzdan içinde seyahat ettiğimiz denizleri, bütün olanaklarıyla tarayıp bizi avlamaya çalışıyorlar. Kısaca onlarla ebelemece oynamayan ve çağırdıkları yaratığı ortadan kaldırmak için kollarını sıvayan birisini canlandırıyoruz. Oyun bununla da sınırlı değil. Sizi rüyalarınızda ziyaret eden ancient one ile olan diyaloglarınız hedefinizi Kraken ile sınırlı değil çok büyük birşeyle olan karşılaşmaya hazırlıyor sanırım. Şu anda bulunduğum kısımda okült tarikata misillemede bulunmakla(bir gerilla gibi sürekli vur-kaçlar ile) ve onun dünya üzerindeki hükümranlığını kırmakla uğraşıyorum mesela

Sanırım oyunun bu ss üzerinden anlatmak bana daha fazla kolaylık sağlayacaktır. Gördüğünüz gibi ekranın sağ alt köşesinde geminin çeşitli bölümleri var. Dümen , yelkenler, topların mevzilendiği kısımlar vb aynı FTL olduğu gibi gerçek zamanlı olmasının yanında istediğiniz anlarda kullanabileceğiniz durdurma seçeneğiyle , düşman gemisinin çeşitli bölümlerine hasar vererek ve böylece size saldırmalarını , manevra yapmalarını , bordalamalarını ya da yelkenlere hasar vererek , onları kısa bir süreliğine etkisiz kılmaya ve bu sırada düşman gemisini batırmaya çalışıyoruz(sol alttaki sarı bar geminizin canını(! gemi ve can evet)) gösteriyor. Savaş ekranında çeşitli unsurlar devreye giriyor kullandığınız silahlara bağlı olarak. Güvertede yangın çıkarmaya yarayan rum ateşini andıran toplardan tutun da yelkenlere hasar vererek düşman gemisinin savaştan kaçma şansını azaltan birbirlerine zincirlerle bağlı chain shot denilen silahlara kadar nispeten geniş sayılabilecek bir silah yelpazemiz var. Bunun içinde anti personel, şarapnel parçaları atan mı istersiniz yoksa havan topları mı? Neyse silah gevezeliğini bir kenara bırakalım(bir sonraki paragrafa! Sancak alabanda! Tam yol ileri!)

nasıl bir manyak, gemisini alev püskürten silahlarla donatır ki 😀

Tayfanızdan bahsedecek olursak herkesin uzmanlaştığı belirli skiller var(top doldurma hızı, tamirat, silahşörlük,navigasyon gibi) Herşeyin sırrı gerekli istasyonlarda gerekli tayfayı doğru zamanda yerleştirmek ile ilgili. Geminiz bordalandı mı? Silahşörleri gönderin gibi

RELEASE THE KRAKEN!

Oyunda sevmediğim kısımlara kısımlara gelirsek ; çok ama çok fazla grinding yapmanız gerekiyor. Başka bir bölgeye geçebilmek için belirli sayıda event’i tamamlamanız ve bunların çeşitlilikten yoksun oluşu 3-4 saat sonra sizi yavaş yavaş sıkıyor. Hep aynı şeyleri yaptığınız hissinden kurtulamıyorsunuz. Aslında oyunun early acces te olmasına bağlayabilirim bu durumu. Başka bir konuya gelirsek oyunda geliştiğiniz ve yüksek seviyeli tayfalara ve silahlara sahip olduğunuz zaman durdurulamaz oluyorsunuz. Arka arkaya , gemimi hiç tamir etmeden savaşlardan çok az hasarla çıktığımı bilirim. FTL  sizi çoğu zaman strese sokan savaşların gerginliğini şimdilik AS de bulamadım. Ayrıca okültistlerin soluğunu sürekli ensenizde hissetmenize rağmen onların da zorlayıcı bir endişe unsuru olmaktan çok uflaya puflaya geçmek zorunda olduğunuz bir zorunluluğa dönüşmesi oyunun ömrünü kısaltan diğer yanlardan. Ayrıca savaşlardan elde ettiğiniz ganimetlerin az oluşu ve bir türlü altın biriktirme yoluna gidememeniz oyundaki diğer gemi seçeneklerini denemenize mani oluyor. 4 saattir aynı gemideyim ve bundan sıkıldım doğrusu. Yapay zeka ise sizi zorlamıyor bile . Stratejilerinde şu ana kadar herhangi bir değişikliğe gittiklerini ve sizi yeni şeyler denemeye zorladığına hiç şahit olmadım

İyi yanlarına değinecek olursak(sonuçta çok kötülediğimi hissediyorum) oyunun bölge haritasında savaş sisi olarak kullandığı eski parşömenlerden çıkmışçasına bir kumaş dokusu kullanması izlemekten en zevk alacağınız kısımlardan birisi. Hikayesi ise sizi sürekli daha fazlasını öğrenmeye ittiğinden oyuna kendinizi bir anda kaptırmış olarak buluyorsunuz

Kısacası(her ne kadar kötülesem de kendimi daha fazla oynamamak için zor tutuyorum) daha hala önünde uzun bir geliştirme süreci olan ama potansiyeli ile beklemeye değer bir oyun olmuş

http://store.steampowered.com/app/551860/Abandon_Ship/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali