Büyük Bir Hayal Kırıklığı – MachiaVillain İncelemesi

Bu kendine has indie yapımı Oyungezer’in Indie nöbeti kısmında görmüş ve kısa süre önce çıkış yapacağı tarihi görünce sevince boğulmuştum. Oynamaya başladığımda ise sıkıcı angaryalara boğulmuş ve oyuna olan ümidim mikro yönetiminin nasıl boku çıkarılır adlı ibrete toslamıştı.

 

En baştan alalım; gayet ümit vaat eden bir giriş sinematiğiyle başlıyoruz. Esprili yapısı yeni bir Dungeon Keeper olabilme ihtimali taşıyordu. Oynamaya başlar başlamaz ise yanıldığımı anladım.

 

Oyundan zevk alabilme şansınız ilk dakikalar ile sınırlı

 

Patronuna isyan eden akabinde League of Machiavellian Villains’a katılan ve böylece kendi malikanesine kavuşan bir lower minion’ı canlandırıyoruz. Amacımız LoMV şartlarını yerine getirerek en “kötü” malikaneye sahip olmak. Emrimizin altında çalışan 3 adet hilkat garibesi ile başlıyoruz ve azap dolu dakikalar başlıyor.

Normal terrain de yürüme hızlarında tut, kaynak toplama, kaynakları stoğa taşıma ve bir şeyler inşaa etme hızları ölümcül derecede yavaş. Ayrıca bir şeyler inşaa edebilmek için herhangi bir ürünün istediği kaynak miktarı almama isteği uyandıracak kadar yüksek. Kötüler meclisinde korkunç bir enflasyon olmalı.

Aklıma gelmişken odaların içeriğine yönelik kısıtlamaları çok tatsız buldum. Yatak odası mesela; depolama sandıkları ve yataklardan başka birşey koyamıyorsunuz odaya. İç mimarlık diplomasını alamadı mı nedir yapımcılar?

 

Böyle bir inşaa edebilmek oyun içi en az 40-50 gününüzü alacak

 

40 ila 50 günden bahsettim değil mi? Bu Don’t Starve da asla düşünülemeyecek bir rakam huh? En azından basit ile orta ölçekte bir base kurabilmek için bile olsa bu berbat bir rakam.

Oyunun akışını yavaşlatarak sanki oyun içi yapılabilecek tuzaklar, kurbanlarınızın ilgisi çekebilecek objeler, atölye, deney masası konusundaki içeriğin azlığını ve yavanlığı kapatabilmek için bu yola başvurmuşlar gibi geliyor ve inanın bana yapımcıların kolaya kaçmak için kullandıkları bu yöntemden nefret ettim.

 

Müthiş envanterimiz göz alıcı bir çeşitliliğe sahip değil mi?

 

Aslında bu konseptte nadir oyun çıkması ve çıkan bu oyunun ise beni müthiş hayal kırıklığına uğratması yüzünden öfkeliyim. Emrinizin altındaki katiller, gulyabaniler, yaşan iskeletler, zombiler ve envai çeşit ucubenin taş ve metal madenciliği yapması, kurbanları çekebilmek için spam mail yazması ve postalaması (?!) kısaca ameliliğe koşturulumasını çok yadırgadım.

Yadırgama sebebim ise korku figürlerinin saygınlığını geri iade edeceğini düşündüğüm bir oyun olmasıydı (ve korku filmi fanatiği olmam da cabası…) Bunların üstüne son çiviyi çakan şey ise asıl sizi eğlendireceğini düşündüğünüz kurban avlama safhası.

 

Bu tür bir zombie sürüsüyle hiç karşılaşmamak ayrıca üzdü

 

Oyunda ilerleyebildiğim kadarıyla kurbanlarınızın malikanenize girdiği anda korkmalarına rağmen yine de ilerlemeye devam etmeleri ve karşılarında buldukları yaratıkları görmelerine rağmen çığlık çığlığa kaçmamaları bir yana sizi zorlamaktan o kadar uzaklar ki…

Angaryalar, yavaşlık, çeşitliliğin az olması, yapay zeka sorunları (kendisini inşa ettiği odaya hapseden bir minion ile uzun zamandır karşılaşmamıştım), “kötülüğün” sadece bait bir tema olarak kullanılması ve yavaşlıktan bahsetmiş miydim? Üçer kere ard arda yavaşlık derseniz oyuna hapsoluyorsunuz (espri için özür).

Bütün eksiklikleriyle oyun aceleye getirilmiş hissini veriyor. Kısaca 6-12 ay sonra tekrar deneyiniz efem…

 

Puan : 5/10

 

Grafik tarzının sizi kandırabileceğini düşündüğüm için çıkış fragmanını buraya koymuyorum.

 

https://store.steampowered.com/app/555510/MachiaVillain/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *