Lovecraft’s Untold Stories İncelemesi ( Erken Erişim )



Oyun bir dedektif ve akıl hocası olarak gördüğü ortağı ile başlangıç yapıyor. John Murphy’i canlandırdığımız Lovecraft’s Untold Stories’de ortağının bir araştırma için ortadan kayboluyor. Geri döndüğünde ise her kozmik korkuyla tanışma onuruna erişen Lovecraft karakterinde olduğu gibi derin bir ruhsal sarsıntı geçirdiğini görüyoruz. Ortağı, tekrar peşine düştüğü tarikatın merkezine araştırma yapmak ya da kendi deyişiyle bütün bunlara son vermek amacıyla gittiğinde ofisimize ortağınız tarafından çekilmiş bir telgraf ulaşıyor. Telgraftaki yardım çağrısına kayıtsız kalamayan John soluğu malikane de alıyor. Malikanenin önü tarikat üyelerinin cesetleriyle kızıla boyanmış vaziyette. Cesetlerin birinden bulduğumuz anahtarla malikaneye adımımızı atıyoruz.


LUS pixelart kıyılarında gezinen bir action rogue-like. Malikaneyi oda oda dolaşırken okültistler ile savaşmanın yanında Lovecraft evrenine dair irili ufaklı hikaye parçacıkları sunan heykeller, tablolar vb… sanat eserleriyle karşılaşıyoruz. Okültizm “akımı” da bütün malikaneye sinmiş durumda. Bu şekilde hikaye yavaş yavaş kendini açığa çıkarırken aynı zamanda oyuna bir adventure havası da katıyor. Bulmacalarla karşılaşmasanız bile akıl sağlığınızın yok olmasına, sağlığınızın yenilenmesine ya da lanetli bir eşya “kazanmanıza” yol açan diyalog seçenekleri sunması hoş bir detay.


Bunun bir “aması” da var. LUS bir sürü farklı şey olmaya çalışıyor – bir shooter, bir RPG, bir roguelike, bir macera oyunu – ama henüz bu farklı esinlenmeleri ve tarzları kendi bünyesinde nasıl harmanlayacağını ya da ne ölçüde sunacağına dair bir ipucu vermiyor. Hangi yanına ağırlık vereceğini ve diğerlerini sadece ufak bir tat olarak bırakacağını kestirmek de güç. Karakter gelişimi yok, toplanan eşyaların ne işe yaradığı muamma, size katkısı olan eşyaların çeşitliliği az (zırh, silah vb…) bulmacalar nadir ve basit ama ölüm hızla kapınızı çalıyor.

Erken erişimin ilk safhalarında sadece klavye desteği sunmasına rağmen yeni ekledikleri fare desteğiyle aksiyonun zorluğu nispeten azalmış vaziyette. Bunun kötü yanı ise saldırılar düzlemsel olarak sınırlı değil artık. 360 derecelik açıya kavuşmuş durumda. Ayrıca zorluk eğrisinin y ekseninde kademeli olarak yükselmesini beklemeyin. o.65 alpha sürümünde olması zorluk eğrisinin sürekli dalgalanan ve keskin iniş çıkışlarla sizi afallatan yapıda olmasını beraberinde getirmiş.

Mesela herhangi bir odada eli sopalı birkaç tarikat üyesiyle karşılaşırken birkaç oda sonra kozmik varlıklar, otomatik tüfekli tarikatçılar ve otomatik taretler sizi karşılayabiliyor. Düşmanların yapay zekasına dair ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Yakın dövüş silahları taşıyanların beyinsizce üzerinize doğru koşarken menzilli silahları olanların ise belirli bir hareket düzeni olmadan oda da rastgele koşturuyorlar. Ölüm sebebiniz ise neredeyse her saldırı da bulunan yan etkilerden dolayı oluyor (kanama, zehirlenme, stun vs…).


Oyunda 2 çeşit para birimi var. Info ve dolar. Info’yu Lovecraft’ın dükkanında (!) sunduğu eşyalar ile değiş tokuş ediyorsunuz. Diğerini açıklamama gerek yoktur sanırım. Sadece şundan yakınabilirim. Bu 2 dükkanın varlığını diğer incelemeler ile öğrendim. Oyunda henüz karşıma çıkmadılar. Biriktirdiğim yüzlerce info ve doların yanımda süs eşyasına dönüşmesini yine erken erişimde olmasına bağlıyorum.

Sonuç olarak oyunun biraz daha gelişmesini bekledikten sonra alın derim. Şu anki hali Darkest Dungeon’ın erken erişimde olduğu zamanlardaki gibi zorluğuyla ağlatıyor çünkü.

 

Grafik : 8/10
Ses : 7/10
Oynanış : 6/10

Genel not : 7/10

 

Steam mağaza sayfası

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *