Cehennem Ordularının Yarattığı Kıyamete Hoşgeldiniz – Judgment: Apocalypse Survival Simulation İncelemesi

 

Bu görselin altına uygun olduğunu düşündüğüm aslında başka bir oyunla ünlenen (ismini anmama gerek var mı?) bir parçayı yazıyı okurken dinleyiniz efem…

 

 

Evet oyunumuz bir colony management, survival ve aralarında en sevdiğim trend olan crafting ameleliği fakat bu sefer işin içinde iblisler, şeytanlar ve bin bir türlü demonik ucube var (okült ilimleri de unutmayalım). Saydığım özellikleriyle ya da farklılıklarıyla sürüsüne bereket survival oyunları arasından sıyrılabiliyor mu peki? Cevap kısmen evet kısmen hayır…

 

Çizimler insanı heyecanlandırıyor değil mi?

 

Öncelikli olarak mekaniklerinden başlayalım. Her ne kadar bu tip oyunlara dair oldukça sınırlı bir geçmişim olsa da management kısmını yenilikçi ve son derece kolay buldum. Hemen her şeyi otomatikleştirebiliyorsunuz.

Bunu yapmak ise karakterlerin eğilimli olduğu iş kollarına öncelik vererek, bir malzemeden kaç tane üretileceğini belirleyerek ve hangi malzemelerin kaynak olduğu müddetçe sürekli bir şekilde üretilebileceklerini belirlemekle hallediyorsunuz. Shift tuşuna basılı tutarak ağaç kesme, taş çıkarma vb… işleri kişi belirtmeden de yapabilmeniz ve o işi öncelik sıralamasında yüksek olan birisi hemen üstlenebiliyor.

 

 

Colony management kısmında takıldığım birkaç konu var: Mesela teknoloji ağacında ilerleyebilmeniz için experiment table da deneyler gerçekleştirip bilim puanı kazanmanız gerekiyor. Bu kısım detaylandırılabilse güzel olurdu. Örneğin çeşitli bilim merkezlerine, laboratuvarlara, kütüphanelere baskınlar düzenleyip oradaki araştırma notlarını ve prototipleri alıp ve çeşitli bilim insanlarını kurtarıp bu şekilde gelişebilmeyi isterdim.

Okült ilimler konusunda oyun daha da karikatürize hale geliyor. Bu tür bir kıyamette elbette okült tarikatlar virüs gibi çoğalacak ve yayılacaktır. Oyunda bunların esamesi yok (ya da benim ilerleyebildiğim kısma kadar). Okült punlarını ise bir (kitapların nereden geldiği belirtilmemiş olan) okült kütüphanesi kurarak ve “inançlı” kişileri buraya atadıktan sonra “okült puanı” kazanmaya başlıyoruz.

X-COM da ele geçirdiğimiz uzaylıları otopsi edip, onların silahlarını ters mühendislikle inceleyip kendimize yeni teknoloji, alet ve silahların yolunu açıyorduk. Judgment ta da böyle olmasını isterdim. Tarikatlara baskınlar düzenleyip onların gizil ilim dolu antik kitaplarını çalıp ve demonik varlıklar üzerinde otopsiler gerçekleştirip bu yolla okült irfanımızı geliştirebilmek iyi olurdu. Ayrıca habis varlıklar için gerçekleştirilen otopsiler, modern tıbbın ve okültizmin kol kola yürüdüğü alternatif bir alan da oluşturabilirdi.

 

 

Her ne kadar colony management kısmında başarılı olsa da oyun o kadar atmosferden yoksun ki…

Bundan hemen önce Frostpunk’ı oynamış olmam benim şanssızlığım da olabilir. Frostpunk’a 15 saat aralıksız oyun süresi bayılmama rağmen bir müddet sonra Judgment’ı sıkılarak oynadım. Sizi, ne yazık ki Dünya’nın sonunun geldiğine ve umutsuzluğun, acının ve ölümün kol gezdiğine ve tek kurtuluş yolu olarak ölümü tercih eden insanların yarattığı o korku dolu atmosfere inandırmayı başarmasını geçtim çabalamıyor bile. Hani kıyamet gibi bir tabanın varsa bunu en azından hissettirmelisin diye düşünüyorum.

 

Baltalar elimizde , uzun ip belimizde biz gideriz şeytana hey şeytana

 

Ve “oyun mekaniklerine abanacağına biraz da ruh katsana be ey yapımcı!” diyerek oyunun müzik repertuarının genişletilmesini talep ediyorum.

Ve sıra geldi keşif grupları oluşturduğunuz ve yağmalamaya gönderdiğiniz dünya haritasına. Bir müddet sonra teknolojik gelişimlerinizi ilerletebilmek için kaynak dökümanlara ihtiyaç duyuyorsunuz ama bu da o kadar rastlantısal çıkıyor ve taa ebesinin şerazesine kadar gitmeniz gerekiyor ki…

Sanki gelişimi yavaşlatmak ve oynanış süresini uzatmak için yapılan bir hamle olduğunu düşünmeden edemedim.

 

Bundan bahsediyordum

 

Dövüş mekaniklerine gelirsek ilk başlarda heyecan verici olsa da bunu devam ettirmekte yetersiz kalıyor. Eğlencesini çabuk kaybedip kendinin tekrarlamanın ötesine geçemiyor. Ayrıca dövüş yapay zekası da geliştirilebilirdi.

 

 

Mantık hataları aramaktan kendimi alıkoyamıyorum. Sırada ise zeki birer varlık olarak gösterilmeyen ve sadece öldürme içgüdüsüyle hareket eden iblisler neden birilerini kafese tıkıp rehine muamelesi gösterir anlayamıyorum. Bu arada ekibinize yeni üyelere katmanın yegane yolu bu.

Neyse efenim yazdıkça içim daraldı ve bu gidişle oyuna hak ettiğinden daha az puan verebilirim. Bunun önüne geçmek için yazımı şimdi sonlandırıyorum

Puanım : 6,5/10

 

https://store.steampowered.com/app/455980/Judgment_Apocalypse_Survival_Simulation/

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *