It Lurks Below İncelemesi – Yapımcının Beni Döveceği Oyunlar No.1



Öncelikli olarak It Lurks Below‘un, Diablo ve Diablo II‘nin yaratıcısı David Brevik’in tek kişilik indie projesi olduğunu öğrenmem, radarlarımı oyuna doğru çevirmeme neden oldu. Her ne kadar kişisel sözlüğümde open world/survive/crafting/building dörtlüsü bende amelilik simulator anlamına gelip uzak dursam da…

Karakter seçme ekranından itibaren “Diablo meets Terraria” sözü ufak ufak kendini gösteriyor. Warrior, mage, necromencer vb… sınıflarından birini seçip karakterinizin görüntüsünü ayarladıktan sonra oyun dünyasına adım atıyoruz. Tutorial kısmı klasik toplama/üretme fonksiyonlarını gösterip stat ekranını ortaya çıkardığında ve akabinde “güçlü bir zırh takımı ve silah yap ve boss ile kapış” demesiyle ILB , Diablo yanını sergilemeye başlıyor.

ILB adına uygun bir şekilde sınırlı ve başından sonunu yürümenizle hemen her şeyi görmüş olabileceğiniz bir yer üstüne sahip. Yeraltı sınırlarının nereye kadar uzandığı kestiremiyorum. Daha da derine indikçe karşılaştığınız bir birinden güçlü yaratıklar Diablo açgözlüğünü tekrar nüksettiriyor. Eşya çeşitliliği ise açlığınızı bastıracak ölçüde geniş.


Öldürdüğünüz yaratıklardan düşen eşya tarifleri/bina şemaları toplayıcılığı/madenciliği es geçmemenize neden oluyor. Böylece başarılı bir şekilde Terraria yönünü korumuş oluyor ILB.

Bu arada bahsetmeyi es geçmeyelim. ILB da crafting seviyeniz ve karakter sınıfınızın seviyesi ayrı xp havuzlarından besleniyor. Sadece crafting yetenek ağacı klasik bir şekilde işlerken , dövüş yeteneklerinizin düşmanlardan/mini boss’lardan rastgele çıkması ve geliştirebilmeniz için altın ödemenizin gerekmesi biraz garip geldi. Altın hiç bol bir kaynak değil bu arada.

Gece baskınları yok. Bu şekilde aşağıya doğru ilerlemeniz her gece tekrarlanan o formaliteden arındırılmış durumda.

Diablo 2’yi anıştıran shire’lar ise nostalji duygunuzun kabarmasına sebep olabiliyor.

Açlık ve uyku gibi değerlerinizin olması kimi zaman aksiyonu sekteye uğratabiliyor. Bunun için ya şişirilmiş bir envanter ile gideceksiniz ya belirli noktalara recall stone’lar yerleştireceksiniz (gözünü sevdiğimin teleportasyonu) ya da birden fazla base’e sahip olacaksınız.

Yerin altına inmeye devam ettikçe zifiri karanlıkta en büyük yardımcınız meşaleler ve tahta basamaklar olacak. Görmediğim bir yere yaptığım balıklama atlayışlar düşman denizinden boğulmama sık sık sebep oldu :v

Runeword’lerin varolduğu söyleniyor ama o kadar aşağıya inmeye cesaret edemedim (Eğer D2 : Lords Of Destruction gibiyse yazının bitiminde tekrar oynamaya devam ederim).


Öldüğünüzde (5 seviyenizden itibaren geçerli olan bir kural) rastgele eşyalarınızı kaybetmeniz eğer yaratıkların cirit attığı bir yerde öldüyseniz çok baş ağrıtıcı olabiliyor.

Oyunun kullanıcı yorumlarında incelediğimde Terraria+Diablo olduğu konusunda herkes birleşiyor. Fakat hangi yönünün ağır bastığına dair bir fikir birliği yok. Eski bir Diablo fanı olarak söyleyebilirim ki Terraria sanırım ILB da daha ön planda.

Oyun şu anda 3 oyun modu, standart, hardcore ve creative içeriyor.

Standart, açlık ve dayanıklılık gibi tüm oyun özelliklerine sahip.

Hardcore ise oyunun daha zor bir versiyonu ve perma death içeriyor.

Creative rahat deneyime izin veriyor. Açlık ve uyku asla azalmazken tariflerin çoğu başlangıçta açık.

Derinlik açısından, oyun da şu anda 3 boss var. Daha da fazlasının geleceği söyleniyor. Bu tür bir erken erişim oyunu için azımsanmayacak ya da demo/alpha oynadığınızı düşündürmüyecek ölçüde içerik sunuyor.

Son söz ; bence çekinmeden alabileceğiniz bir yapım.

 

Puan : 7;5/10

 


wiki sayfası

Steam mağaza sayfası

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

 

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *