Creepy Road İncelemesi ( Allahım Neydi Günahım )




Beat’em up
ve shmups nasıl yapılmaz adlı dersimize hoş geldiniz. Bu derste size vuruş hissinin gerekliliğinden, düşmanların yapay zekasına kadar çeşitli temel özelliklerden bahsedeceğiz.


Tamam ilk bakışta gayet hoş duruyor. Grafik tarzı esprili bir dili olduğunun işaretini veriyor ama ilk izlenimin yine ne kadar kötü sonuçlara gebe olabileceğini tekrar görüyoruz. Sanki oyunun arkasındaki düşünce “grafiklere abanalım. Gerisini salla kanka!” gibi. Ne vuruş hissi ne eğlence unsuru ne müzikler ( bir redneck’i canlandırdığımız oyuna dubstep koyma fikri hangi sivri zekalıya ait? ) hiçbirşey zevkli değil. Ayrıca çevresel unsurlara takılan ve ilerleyemeyen düşmanların varlığı bu tür bir oyunda nasıl mevcut olabilir? Tek yapması gereken zıplamak, mermi kusmak ve üzerine dümdüz koşmaktan ibaret yapay zeka için kaç satırlık kod gerekli? Ya da sadece birkaç belirli saldırı biçimi olan boss’ların biraz esnek davranabilmesi için ( kendi saldırı biçimlerini kolaylıkla exploit edebiliyorsunuz ) sorumu yineliyorum kaç satırlık kod gerekli?


Aslında yukarıdaki screenshot’a bakmam gerekliydi. Bu bile oyundan uzak durmam için yeterli olurdu. Evet Uçan Fil Dumbo’nun mutasyon geçirmiş halini çizebilmişsiniz bravo ama ya gerisi? Yukarıdaki bölüm flappy bird kadar bile zevkli değildi.

Uzak durun

Puan : 3/10

Steam mağaza sayfası

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Can Berk Angı

Polisiye yazarlarını büyük bir kıskançlıkla izleyen , Cinayet Masası programıyla kahrolan bir şahıs. Yazar olma hayalleriyle yaşıyor ama oyun bağımlılığı ve üşengeçliği ve hiçbirşeye zaman bulamaması onu geride tutuyor.Kronik anksiyetesiyle işi evliliğe vardırabilmesi onun en büyük hayali

2 thoughts on “Creepy Road İncelemesi ( Allahım Neydi Günahım )

  • September 29, 2018 at 8:41 pm
    Permalink

    Bir eleştirinin daha güzel bir dille yazılmasını tercih ederdim. Üslubu geçtim, imla hatası var. Ayrıca “grafiklere yüklenelim gerisini salla ‘kanka'” havası almadım ben bu grafiklerden, oyun içi başka grafiklerden bahsediliyorsa bilemem.

    Reply
    • September 29, 2018 at 9:38 pm
      Permalink

      öncelikli olarak cümleyi anladınız mı? ben grafikler haricinde kalan oynanış vb unsurlardan bahsediyorum. grafiklerle ilgili yorum bir noktadan sonra bitiyor ve oyunu oluşturan diğer unsurlara kayıyor. Ve oyununa göre eleştiri yazmayı tercih ederim. oyun kötüyse eleştiri de oyununun özensizliği ölçüsünde kötü olur. kötü ve söyleyecek bir şeyi olmayan bir oyuna 1000 karakterlik yazıyı uygun görmüyorum

      Reply

Leave a Reply

Nasıl Buldunuz?*

Your email address will not be published. Required fields are marked *